Skip to main content

6 Adımda Etkili bir LinkedIn Hesabı

Hemen hemen hepimizin bir LinkedIn hesabı bulunuyor. Peki, bu hesapları ne kadar etkin kullanıyoruz? Bu platformun amacı nedir? Hayatımızda büyük yer kaplayan sosyal medya platformlarının amaçları da birbirinden farklı. LinkedIn, iş dünyasının dinamiklerini en hızlı ve etkin öğrendiğimiz bir uygulama olarak bilinse de bugün, sadece “iş bulma” ve “network” platformu olmaktan çıkıp kendimizi, aslında yaptığımız işi gösterebildiğimiz bir alana dönüşüyor. Bu dinamiğin içerisinde aktif olarak yer almak istiyorsak sadece bir hesap açıp öz geçmiş gibi bilgilerimizi eklememiz yetmeyecektir. Etkili bir LinkedIn hesabı, profesyonel ağ oluşturmaya, meslektaşlarımızla bilgi alışverişi yapmaya ve B2B müşteriye ulaşmaya yardımcı olur. Kullanım amacımız birçok eğitim, etkinlik ve network fırsatlarını da birlikte getirir.

Bugünün dünyası LinkedIn’de bir hesap açmayı destekliyor. Gelişen meslekler, teknoloji ve kontak kurmak istediğimiz aday bir müşterinin iletişim bilgileri burada yer alıyor. Bir platformu ne kadar etkili değerlendirirsek değişime de bir o kadar kolay ayak uydururuz.

Bu platformun sadece hesap oluşturmak ile sınırlı kalmadığını biliyoruz. “Etkili bir LinkedIn hesabımız nasıl olur?” Bunu 6 farklı aşamada değerlendirebiliriz:

1- Kurumsal bir imaj için fotoğraf

Kurumsal bir imaj için ilk başta kurumsal bir fotoğraf olmalı. Stüdyo çekimine ihtiyaç duymadan arka planın sade olduğu ve yüzümüzün belirgin, omuz hizasındaki fotoğraflar kurumsal olmaya uygundur. Kıyafetin (üst giyim) resmi olması biraz daha kurumsallığı artırır. Hafif bir gülümse ise olumlu bir etki bırakır. Nitekim, bizler de tanımadığımız biriyle iletişime geçmek istediğimizde ilk önce fotoğrafına bakarız. Fotoğrafına bakmamızdaki bir amaç da karşımızdaki kişinin kim olduğunu öğrenmek istememizdir.

2- Profesyonellik

LinkedIn’in diğer sosyal medya platformlardan farkı, hareketlerimizin profesyonelliğimizi yansıtmasıdır. Değindiğimiz bir konu, yaptığımız bir yorum veya beğeni hangi konunun profesyoneli olduğumuzu, bulunduğumuz kurumun bir nevi imajını ve hedeflerinizi temsil edecektir. O mesleğin profesyoneliyim, dediğimiz bir konu varsa makale yazabiliriz veya fotoğrafını paylaşabiliriz. Ayrıca, bir ürün veya hizmetin detaylarını anlatabilir, uzman olduğumuz bir konuda iş profesyoneli olarak bir makale, yazı yazabiliriz. Hatta bu paylaşımları Securitas Türkiye hesabından da kendi adımızın da yer aldığı şekilde paylaşılmasını Kurumsal İletişim Müdürlüğü ile paylaşabiliriz.

imagehqf1.png

3- Sektörde neyi temsil ediyoruz?

Biz, “Dünyanın daha güvenli hale gelmesine yardımcı olduğumuzu söylüyoruz. Şirket hesabı haricinde hangi sektörde yer aldığımızı göstermek bizi farklı kılar. O sektörün dinamiklerine hâkim ve lider olduğumuzu en iyi şekilde temsil edenler olarak öne çıkmalıyız. Hedef kitlemiz “güvenlik hizmetleri” sektörüne göz attığında “Securitas” çalışanlarını gördüğünde lider çalışanları da görecektir. #güvenlik #securitastürkiye #güvenlikhizmetleri gibi hashtag’ler bunu desteklerken Securitas Türkiye LinkedIn sayfasının paylaşımlarını paylaşmak, beğenmek de farkındalık yaratır.

4- Nasıl birisi olduğumuzu anlatalım

Özet bölümünde yaptığımız işten, ilgilendiğimiz alandan, elde ettiğimiz başarılardan bahsetmemiz LinkedIn ortamında bizi tanıtmaya uygun bir yazı olur. Ayrıca insanların daha rahat bulması amacıyla URL adresi de ayarlar kısmından değiştirilebilir. “linkedin.com.tr/ahmetyilmaz” veya “linkedin.com.tr/ahmetyilmaz123 gibi olabilir. Sertifikaları pdf şeklinde yükleyerek yetkinliğimizi daha net bir şekilde gösterebiliriz. En üstte yer alan kapak resmi hakkımızda bir ipucu verebilir. Securitas Türkiye’nin kendine ait bir kapak resmi mevcut, “farklı bir dünya görün” diyoruz. 

image3ulg.png

5- İletişim nasıl kurulur?

Bir sosyal medya ağında sorulabilecek en basit soru gibi görünse de profillerini kontrol ettiğimiz pek çok kişiyi sadece ağımıza ekliyor ve orada bırakıyoruz. Yine de LinkedIn’in en iyi yanı, ağ kurulabilecek bir numaralı yer olmasıdır.  İletişim kurmak için öncelikle o kişinin aradığımız nitelikteki “doğru” kişi olduğuna emin olalım. Aday bir müşteri portföyü ise profillerinde iletişim bilgileri kısmında bir e-posta adresi veya telefon numarası var mı, bakabiliriz. Profesyonel bir hesabımız olduğu takdirde karşı tarafın da bizim hakkımızdaki düşünceleri de aynı profesyonellikte olacaktır. LinkedIn gruplarına katılım bu noktada çok önemlidir. Sektör özelinde gruplar çok fazladır. Örneğin; “Otel ve turizm yöneticileri” “Türkiye C-level” gibi spesifik ve müşteri ağı oluşturan gruplara katılmak fark edilmemizi de sağlar. Ayrıca, aynı grupta olduğumuz kişileri eklemeden de direkt özel mesaj üzerinden görüşebiliriz.

6- Motivasyon ve bağ kurma

Bugün hemen hemen tüm global ve yerel büyük şirketlerin bir LinkedIn hesabı var. Şirketimde neler oluyor? Sorusunun cevabını öğrenebileceğimiz ve başkalarının da öğrenmesini sağlayacağımız bir hesabımız mevcut. Securitas Türkiye Resmi LinkedIn hesabı şirket kültürümüzü yansıtıyor. Securitas’ın kimliği bizi de temsil eder. Temsil ettiğimiz bu kimlik aramızda bağ oluşturur. Bu bağ hesabı sıkı takip etmeyle ve başarımızı paylaşmayla çoğalır. Her yapılan paylaşım, elde ettiğimiz başarıyı ağımıza göstermektir.

6 adımda etkili bir LinkedIn hesabını kullanmaya başlayabiliriz. Aktif bir kullanıcı olarak varlığımızı gösterebilir ve başarılarımızı paylaşabiliriz. Securitas hesaplarını takip ederek profesyonellikte ilk adımı atabiliriz; https://www.linkedin.com/company/securitasturkey/

imageu756h.png

Zeynep Sıla Yıldız l Kurumsal İletişim Uzmanı