Skip to main content

LinkedIn ’de Profesyonel Bağlantılar Kurmanın 5 Kuralı

Dünyada yaklaşık 930 milyondan fazla kişinin bağlantı kurmayı amaçladığı bir platform var. Bugün, birçok görüşmenin, toplantının ve şirketler arası bağların kurulmaya başladığı alanların başında LinkedIn geliyor.

Öncesinde her yerde “Nasıl profesyonel bir LinkedIn hesabı açılır” konusunda bilgiler yer alıyordu, şimdilerde ise “LinkedIn hesabı nasıl profesyonel bir şekilde yönetilir?” konusu gündemde. Neden mi, çünkü hesabımızın profesyonel şekilde oluşması gerekir ki diğer bir süreçte artık “profesyonel bağlantılar” kurmaya başlayabilelim.

1. İzlenim Elde Etmek

İyi bir ilk izlenim, kişisel ağ oluşturmada kritik öneme sahiptir ve aynı şey çevrim içi ağ oluşturma için de geçerlidir. LinkedIn ‘de ağ kurmaya başlamadan önce profilimizin eksiksiz ve optimize edilmiş yani profesyonel bilgilerimizin yer aldığı bir görünüme sahip olduğundan emin olmalıyız.

Profilimizde yüzümüzün belirgin, filtre ve benzeri uygulamaların kullanılmadığı ve omuz hizasında bir fotoğrafımız yer almalıdır. Bilgilerimiz doğru, eksiksiz ve bizi ulaşılabilir kılmalıdır, böylece bağlantı kurduğumuz kişiler bizimle iletişime geçmek isterlerse özel mesaj veya e-posta yolu ile bize rahatlıkla ulaşabilirler.

2. LinkedIn ’deki Kişilerle Bağlantı Kurmak ve Bağlantı İsteklerini Kişiselleştirmek

En az 500 LinkedIn bağlantımız olmalı, böylece ikinci derece bağlantı olarak da kişilerin karşısına profilimiz öneri olarak çıkabilir. Ancak bağlantı eklerken kişinin bizim işimizle ilgisi var mı, bağlantı kurarken karşıdaki kişinin başka bağlantıları bize de fayda sağlar mı gibi etmenleri de düşünerek kişileri eklemek mantıklı olacaktır. Bağlantı isteği gönderirken çok daha profesyonel olması adına kişilere not yazabiliriz. Kendimizi tanıtan ve neden o kişiyi eklemek istediğimize dair kısa, açık ve net bir yazı olabilir.

3. Bağlantıları Ekledikten Sonra Etkileşime Geçmek

Bağlantılarımızı ekledikten sonra LinkedIn ‘deki varlığımızı göstermek ve eklediğimiz kişilerle bağlantı kurmak için onların paylaştıkları gönderileri beğenebilir veya yorum yapabiliriz. Aynı şekilde özel günlerde veya terfi haberlerinde mesaj gönderebiliriz. Platform üzerinden gelecek mesajları da olabildiğince yanıtlamak önemlidir. Paylaşımlarda bulunmak ve bağlantılarla etkileşime geçmek için ortak konulardan bahsetmek kolaylık sağlayabilir.

4. Bağlantıları Geliştirmek İçin LinkedIn Gruplarına Katılmak

Aynı meslek grubundan olduğumuz kişilerle ya da müşteri adayı olabilecek bazı gruplara doğrudan dahil olabiliriz. Ayrıca, bir gruba dahil olduğumuzda grup içerisindeki birini bağlantı olarak eklemesek dahi özel mesaj atabiliriz. Profesyonel bağlamda icra ettiğimiz mesleğimize veya iş koluna yönelik içerikler hazırlayarak grup içi paylaşımlar yapabiliriz. Bu sayede grup bazında etkileşimi artırmış olurken katılımcıların ilgili gönderiden haberdar olmasını da sağlamış oluruz.

5. Düşünce Liderliği

Mesleğimiz ile alakalı veya çalıştığımız şirketin dinamiklerine uygun makaleler yazabiliriz veya başka makalelerde yorum yapıp paylaşabiliriz. Makalemizde iletişim bilgilerimizi (e-posta adresi gibi) bir künye olarak paylaşabilir ya da “abone ol” seçeneği ile bağlantılarımızı makalelerimizde takip ettirebiliriz. Ayrıca bu, kontak kurmayı sağlayacak ve yüz yüze görüşmek için de zemin hazırlayacaktır.

LinkedIn’i etkin kullanmanıza yardımcı olacak bu adımları uygulayarak güçlü profiliniz ve etkileşim odaklı içeriklerinizle iş profesyonellerinin dikkatini çekebilirsiniz. Benzer iş alanına sahip kişilerle kuracağınız bağlantılar; mesleki, sosyal ve kişisel gelişiminize katkı sağlayacaktır.

Zeynep Sıla Yıldız - Kurumsal İletişim Uzmanı