Skip to main content

Hayatımız Reklam

Reklamlar artık hayatımızın her noktasında; evde, sokakta, spor salonunda ve yanımızdan ayırmadığımız cep telefonlarımızda her an, her yerde karşımıza çıkıyorlar.  Hatta bazen, “neden bahsetsem anında reklamı karşıma çıkıyor.” dediğimiz olmakta. Artık bizi bizden iyi tanıyan algoritmalar ışığında dün bahsettiğimiz o marka bugün karşımıza çıkıyor. Peki, bu kadar çok karşımıza çıkan ve bizi şaşırtan reklamlar neden hayatımızda var?

Her reklamın kendine özgü bir hikâyesi vardır. Nostaljik, komik veya eğlenceli reklamlar genelde akıllarda kalır. 

 

imagehx2q.png

Mesela, aklımızda yer eden Cem Yılmaz – Doritos reklamı gibi. Öyle ki, kült hale gelen bu reklamdaki replikleri bir zamanlar günlük hayatımızda da kullandık. “Eğitim Şart!”

Reklamların insan psikoloji üzerindeki etkisi kesinlikle yadsınamaz bir gerçektir. Bazen bir reklam bizleri güldürürken bazen de hüzünlendirir ve kimi zaman da düşündürür.

Ancak hepsinin de ana bir teması ve mesajı vardır.  Günümüz dünyasında teknolojinin gelişmesi, ürün ve hizmet ağının artık çok çeşitli olması bizim için binlerce seçenek içerisinden kendini gösterebilenin başarılı olduğunu kanıtlıyor. Sadece televizyon reklamı ile sınırlı kalmayıp pop-up, banner, Google reklamları gibi dijital alanlarda da karşımıza çıkan reklamlar günümüzün vazgeçilmez parçaları halinde karşımıza çıkıyorlar. Tabii ki, bu nedenle reklamın da amacı değişiyor. Nitekim, insanların dikkatini çekmenin reklam olduğunu artık bilir hale geldik. Dikkatimizin yöneldiği o reklamdaki ürünü veya hizmeti çok da zaman geçmeden denemek istiyoruz ve deniyoruz. O marka hayatımıza dahil olmasa bile yine de biz onu “artık, biliyoruz!”

Markanın hedeflerine göre hazırlanan konumlandırma stratejisi doğrultusunda hazırlanan reklamlar değişen zaman ve toplum algısıyla farklı bir boyut kazanmakta. Bu sebeple artık çok yönlü bir reklam dünyasına geçiş yapmış durumdayız. Hatta farklı bir amaç için yapılan bir işin istemsiz olarak insanlarda marka bilinci yarattığı durumlarda söz konusu olabiliyor. Örneğin Securitas Türkiye’nin dünyasından güzel bir örnek vermek istersek; Securitas Türkiye Güney Ege Bölge Müdürlüğü’nün girişinde yer alan büyük 3 kırmızı noktalarımız, civarda yaşayan herkesin merakını uyandıran bir tanıtım materyali oldu diyebiliriz. Artık, durak isimlerinde dahi adı geçen ve markamızı duyuran başka bir reklam mecrası olarak karşımıza çıktı diyebiliriz. Üç kırmızı nokta ile dikkat çekmeyi hedeflediğimiz marka iletişim planımızın içinde bir konu olan 3 nokta maketi ile bölgede ve kullandığımız diğer yerlerde de merak uyandırmayı başardık.

Reklamlar her yerde, her şekilde karşımıza çıkabiliyor, biz sadece onun kimi zaman reklam olduğunun farkına varmıyoruz. Gelişen teknoloji sayesinde reklamların mecrası da her geçen gün değişmekte ve hatta artık toplantılarımızda da reklamlar yer alabiliyor.  Aslında Securitas Türkiye olarak iç mecraları kullanarak iç hedef kitlemize yani çalışanlarımıza yönelik reklam çalışmalarımıza yeni bir alan daha oluşturduk.  Büyük toplantılarımızdaki kahve araları ve yemek arasında ekranlarda dönen görüntüler! Evet, doğru duydunuz, aslında direkt ve dolaylı olarak verilmek istenen mesajların yayınlandığı ekranlarda artık hangi bölge müdürlüğü, hani koordinatörlük bir şeylerin duyulmasını, “reklamının” yapılmasını isterse bu mümkün, çünkü aralarda onlarca kişiye mesajlarımızı verebilme şansımız var.

Örneğin; 2022 Dördüncü Çeyrek, Birinci Çeyrek, Bölge Müdürleri Toplantılarımızda verilen molalarda da reklamları görmüş olduk. “Yıl boyunca neler yaptık, hangi başarıları elde ettik, vakfımız kaç kişiye yardım etti ve sürdürülebilirlik konusunda ne yapmaya devam ediyoruz?” gibi tüm en yeni gelişmeleri takip etmenizi sağlayan renkli, canlı ve coşkulu reklamlar toplantılarımıza dahil oldu. Gelişmeler, önemli mesajlar ve yeşili güvende tutmak istediğimiz ofisimize dair bilgiler aralardaki reklamlar aracılığıyla verilmiş oldu.

imagegpsdd.png

Securitas’ın dinamiklerini anlatabileceği, gösterebileceği çok konu var ve bu yüzden, Securitas ’ta Yaşam’ın hayatımızın önemli anlarına değinen bu hesabın reklamını da sizlere şu an sayfa linki vererek yapıyoruz 😉 Hatta bununla da kalmıyor, Securitas’ın da hayatını reklam yapan bu hesapların linkini paylaşarak yine araya bir reklam geçerek hesapların linkini paylaşıyoruz:

imagexaub.png IN.jpg IG.jpg youtube.jpg

Ayrıca, yazılarımızda reklam bulmanız çok doğal. Bu bizim işimiz 😊

Aralara ihtiyaç var… 

Reklamlar sayesinde aralara ihtiyaç duyduğumuzu anlıyoruz. Bu sayede toplantı vb. konulardan bağımsız keyifli ve güncel gelişmeleri takip etmekle beraber ilgili konu ile alakalı bilgi sahibi oluyoruz.

Reklamlarda buluşmak üzere!