Skip to main content

Sayısal Verilerin İletişimdeki Gücü

Bugün bakıldığında Securitas olarak 45 ülkede 358 bin çalışanımızla bilgi, insan ve teknolojiyi bir araya getirerek birçok sektöre özel güvenlik çözümleri sunmaktayız. Bu denli büyük bir ailenin ferdi olmak; sorumlusu olduğumuz iş ve mesuliyetleri yerine getirirken prensip edindiğimiz ilkeler ile Securitas’ın “Dürüst, Dikkatli ve Yardımsever” değer yargılarını yaptığımız işlere entegre etmemize olanak sağlıyor.

Bilindiği gibi Securitas, aktif olarak yer aldığı tüm ülkelerde güvenlik sektöründe lider marka konumundadır. Ortak amaç uğruna hizmet ediyor olmanın verdiği mutluluğun yanı sıra, yapılan işin içeriği aynı olsa da coğrafi farklılığa bağlı olarak izlenilen yol ve yöntemler çeşitlilik gösterebilmektedir.

Marka bilinirliğini arttırabilmek, yapılan çalışmaların daha büyük kitlelere ulaşabilmesini sağlamak adına öncelikle kurumsal düzeyde iletişim temelli hedef ve stratejilerin doğru belirlenmesinin en önemli unsurlardan birisidir. Bu sebeple Securitas ile alakalı tüm çalışmalar hedef kitleye göre uygun görsel tasarım ve doğru içerik ile hazırlanmaktadır. Securitas markasının dünyada değişmez kuralları ve söylemleri vardır, bunlar yerelleştirilirken özden sapmadan kurallara uygun olarak değişiklik göstermektedir. Sahip olunan iletişim kanallarının hedef kitleleri de içlerinde ayrılmaktadırlar. Sadece iç ve dış mecra olarak da değil, kendi içlerindeki dinamikler, takipçi profilleri iletişim çalışmalarını çeşitlendirmektedir.  Securitas Grup İletişim’in belirli dönemlerde düzenlediği toplantılarda da bu farklılıklar ülkeler arası paylaşılmakta ve örnek çalışmalar diğer ülkelere fikir vermeye yardımcı olmaktadır. 

Biz de Securitas Türkiye Kurumsal İletişim Müdürlüğü olarak mayıs ayında düzenlenen Securitas Grup İletişim’in Sosyal medyada iyi örnekler toplantısında bir sunum gerçekleştirerek bilgi ve deneyimimizi paylaşma fırsatı yakaladık.

Buradaki amacımız sorumlusu olduğumuz işlere Securitas Türkiye olarak ne şekilde fark ve renk kattığımızla beraber ileride yapmayı planladığımız projelerin ön tanıtımı şeklinde açıklanabilir.

Yapmış olduğumuz sunumda Securitas Türkiye sosyal medya hesapları ile alakalı istatistiksel (takipçi sayıları-yaş aralıkları-meslek grupları) verilere değinmekle beraber belli başlı konuları da dile getirdik.

Sunumda asıl dikkat çeken konulardan bir tanesi de öncesinde belirlediğimiz kurumsal hedef ve stratejilerimizi ne şekilde çalışmalarımıza yansıttığımızın detaylı açıklaması niteliğindeydi.

Sunum esnasında çalışmalarımızın nasıl ölçümlendiğini ve elde ettiğimiz verilere göre sosyal medya kanallarımızın yönetiminde nasıl yenilikler, iyileştirmeler yaptığımızı paylaşmak Grup tarafını 2024 planları içinde yer alan KPI tarafını da destekler yönde oldu.  Öte yandan SEO olarak bilinen “Arama Motoru Optimizasyonu” ile çalışmalarımızı detaylı şekilde anlatma şansı yakaladık. Örneğin iletişim planımızda yer alan bir basın bülteninin haber yansımalarını takiben, Sosyal medya kanallarımızdaki aynı konu içerikli paylaşım birbirini destekledi.

Bunun geri dönüşü de web sayfamızı ziyaret edenlerin sayısındaki artışı oldu. İlgili içerikte hem algıda seçicilik yaratmak hem de merak uyandırmak adına link ile paylaştığımız haber sayesinde ilk günde 244 kişinin, üç gün sonunda ise toplamda 412 kişinin web sayfamızı ilk kez ziyaret edip, 3 kişinin de form doldurduğunu gözlemledik. Başarılı bir PR çalışmalarının neticesi olan bu istatistiksel verileri grup ile paylaşmaktan mutluluk duyduk.

Bu denli önem arz eden verileri gözler önüne sermemizdeki amaç; belli başlı dinamikleri belirleyerek paylaşımlarımızı bu kriterler eşliğinde yapmak ve bu doğrultu da potansiyel müşteri ve çalışanların ilgisini çekebilmekti.  Bununla beraber bu istatistiksel verilerin ileride yapacağımız paylaşımlarda hem görsel hem de içerik bazında çalışmalarımıza ne gibi yenilikler katabileceğiyle beraber paylaşım zamanlamasını etkin bir şekilde kullanılmasının olumlu sonuçlarını görmüş olduk.

Gruba yapmış olduğumuz sunumun tanıtım videosunu izleyebilirsiniz: Securitas Türkiye Sosyal Medya Sunumu